healthy food tip

Hej piger! Da der var masser af positiv respons på mit spørgsmål omkring, om I ville have et lille sundt mad tip, får I det selvfølgelig at se!
Denne ret har været en af mine livretter i flere år nu, og jeg bliver virkelig aldrig træt af den! Retten er kaldt spinatpandekager med laks og philadelphia, og ja - jeg ved de fleste måske allerede er skræmt væk nu, bare ved ordet spinat, men jeg lover; man kan ikke engang smage spinaten haha!

Du skal bruge:
5 dl mel
1/2 tsk salt
3 æg
5 dl mælk
250 g hakket spinat

2 pakker philadelphia
200 g røget laks

Sådan gør du:
1. Bland mel og salt sammen i en skål.
2. Bland mælk og æg i en anden skål, og hæld det langsomt over i skålen med mel og salt, under omrøring.
3. Kog spinaten, og skær den eventuelt i lidt mindre stykker og (dette step kan gøres hvornår du end vil) og hæld den i dejen.
4. Bag pandekagerne på en pande, eventuelt tilsat lidt olie, til de bliver lidt lysebrune på hver side.
5. Smør flødeost ud på alle pandekagerne, og lig derefter laksen ovenpå.
6. Rul pandekagerne sammen, og skær dem i "rouladeskiver" eller "sushiskiver"

And you're good to go!

Denne ret er virkelig lækker da den kan serveres til alle slags buffeter, pigemiddage, eller bare til familiens aftensmad, da den virkelig mætter et helt måltid. Portionen er ca. til 5-6 personer.

Jeg vil meget gerne høre hvad I synes om denne slags indlæg, og så må I meget gerne smide en kommentar hvis I allerede har prøvet disse, eller hvis I efterfølgende har prøvet dem!

Knus

11 kommentarer:

  1. Vi fik dem forleden, ååårh, elsker dem!
    Kan du ikke lave et indlæg med noget musik? :-)

    http://olivialykkes.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Uhhm ser virkligt lækkert kunne så godt tænke mig flere af de her indlæg, da jeg søger efter inspiration<3

    SvarSlet
  3. Uhmm ser virkligt lækkert ud. Kunne godt tænke mig flere af de her indlæg, da jeg søger efter inspiration?<3

    SvarSlet
  4. woow, det ser vildt godt ud. vil helt klart gerne flere af disse indlæg!

    SvarSlet
  5. Ser lækkert ud! Kunne godt bruge et indlæg om tøj fra forårs kollektionen til blå mandag mangler virkelig inspiration!:-)

    SvarSlet
  6. Yum, elsker lakseruller!

    - Anne

    SvarSlet
  7. Mhmm, så lækkert! Vi skal have dem i aften, glæder mig allerede. : ))
    Elsker indlæg som disse, bare der ikke bliver for mange af dem!
    Knus
    http://juliefisker.blogspot.dk

    SvarSlet
  8. ååååhhh.... det det ser helt vildt lækkert ud. Det ville være vildt fedt hvis du ville lave flere af disse indlæg:)

    SvarSlet
  9. Hvor ser de lækre ud! Må jeg prøve :o)

    Jeg har gang i en giveaway hvis du har lyst til at kigge forbi.


    Katarina Natalie
    katarinanatalie.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Ser lækkert uuuuud!

    Kæmpe knus:

    www.victoria-k-dk.blogspot.dk

    SvarSlet
  11. Tak for den gode opskrift :-)

    Jeg eeeelsker laks, og det samme gør min far - desværre gør min mor og lillebror ikke...

    SvarSlet