banana pancakes

Hej tøser! Jeg har nu eksperimenteret med de perfekte sunde pandekager, i månedsvis, og har ENDELIG fundet nogle sunde pandekager der stadig smager himmelsk. Hvis jeg selv kunne bestemme en ret jeg kunne spise resten af mit liv, ville det uden tvivl være pandekager, så det er nok ret godt at jeg har fundet et sundt alternativ, haha.

Opskriften er seriøst verdens nemmeste. Det eneste du skal bruge er 1 banan, 2 æg og en smule Stevia Sweetner, eller en anden form for sødme, jeg har bare valgt at bruge en kaloriefri sweetner. Pisk det hele sammen, og steg pandekagerne i hvilken som helst form. På billederne har jeg dog lavet dobbeltportion, og dobbeltpotionen er til 2 personer.

Som tilbehør kan du bruge alle slags bær, frugter, eller lign., peanut butter eller en smule agave sirup, som er en mindre usund version af ahorn sirup.

Hvad synes I? Og har I prøvet disse pandekager? Hvis ja, smid meget gerne en kommentar!

Knus

15 kommentarer:

  1. Hvilket objektiv har du brugt til disse billeder? Jeg har selv prøvet at lave dem før og de smager virkelig himmelsk! Plejer at putte en lille smule vaniljesukker i, det giver lige det sidste :)

    xx, Julie // www.juliethorningrasmussen.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger mit canon 50mm 1.8 objektiv :)
      Uh det lyder også godt, men mon ikke det fjerner det at de er sunde? :D

      Knus

      Slet
  2. Der ser super lækkert ud :-)
    nikolineanine.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Super god opskrift, må prøve den en dag, men tænkte over om der overhovedet ikke skal mel i?

    SvarSlet
  4. Super god opskrift, må prøve den en dag, men tænkte over om der overhovedet ikke skal mel i?

    SvarSlet
  5. Ser super lækkert ud!
    Har selv lavet dem et par gange, de blev også super lækre!

    Hvad steger du dine i? Smør, olie eller noget helt andet?

    Jeg steger mine i smør, men tænker lidt at det sunde går lidt af dem, når de bliver "badet" i smør. Har du nogle ideer til hvad man ellers kunne bruge for at gøre det en smule sundere? :)

    - Ane

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hørt at kokonødsolie skulle være et godt alternativ, men jeg bruger dog en lille bitte smule olivenolie alligevel. Dog kun en gang, putter ikke på ad flere omgange når jeg har taget pandekagerne af panden, og skal putte en ny portion på :)

      Slet
  6. Det ser virkelig lækkert ud! Vildt fine billeder du tager, jeg følger dig nu :)


    http://frekvensen.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Super lækkert. Hvor kan man købe Stevia Sweetner henne?
    Jeg skal klart prøve at lave dem, de ser super gode ud! :)

    SvarSlet
  8. Hvor meget sweetner har du kommet i cirka? :-)

    SvarSlet
  9. Hvilken pande har du brugt (sjovt spørgsmål, ved det) siden at de er blevet så små? :)

    SvarSlet
  10. Har lavet dem mange gange før, elsker dem! Jeg fandt dem dog hos sådan en fittness youtuber der har en madkanal;) God idé med sådan et indlæg:)

    http://minblooog.blogspot.dk

    SvarSlet