22/07/2013

Hej babes! I går lavede jeg en alt for lækker ”lemonade”, som jeg tænkte, I måske ville have opskriften på. Den er SÅ dejlig her i varmen, og er en god afkøling når man ligger og steger. Jeg ved faktisk ikke engang om man kan kalde den lemonade, for der er altså intet vand der skal koges og rørsukker ogggg så videre. Min version er lidt nemmere!

You will need:
Lemon/Lime saft (min er fra det franske mærke ”Teisseire Mix”, kan købes i Irma)
Tonic, danskvand eller almindeligt postevand
Citron
Lime
Isterninger
Myntheblade
Evt. sugerør

Start med hælde saften op i det glas du gerne vil have din lemonade i. Du bestemmer selv hvor meget du vil have i – jo mere, jo surere.
Hæld derefter tonic, danskvand eller vand i glasset. Jeg puttede ca. 3/5 tonic i, og 2/5 almindeligt vand i. Det er helt op til dig, om du vil have brus i din lemonade, eller ej.
Skær et par skiver citron og lime ud, og put dem i glasset.
Put isterninger og limeblade i glasset. Hvor meget mynthe, citron og lime du putter i, er igen helt op til dig selv – eksperimenter! Det var det jeg gjorde.

I må meget gerne skrive en kommentar hvis I prøver lemonaden, eller hvis I har en anden god lemonade opskrift!

Knus

24 kommentarer:

  1. Lyder rigtigt lækkert - ville helt sikkert lave det, hvis jeg havde noget lime saft :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre! Saften er det hele værd hehe

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud!

    Liiivelife.bæogspot.dk

    SvarSlet
  3. Det må prøves! Er netop startet på ny på min blog, så ville være fedt hvis du gad tjekke den ud ;)
    Knus! Astrid-thetrueme.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Mmmm, det lyder lækkert!
    Det må jeg bestemt prøve :-) Perfekt til den varme sommer vi har lige i øjeblikket.

    SvarSlet
  5. Lækker opskrift, Alma :) Den skal helt sikkert afprøves! Et helt andet spørgsmål er, hvilken størrelse er dine billeder? Knus.

    SvarSlet
  6. Ihh hvor ser det lækkert ud!

    //amandadamtoft.blogspot.dk

    SvarSlet
  7. Hej!
    Har lige sendt min mor ned for at handle ind til det!.. haha

    Elsker virkelig din blog, har fulgt dig i lang tid.

    www.alfridanowak.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. hahah hvor godt!
      Dejligt at høre.

      Slet
  8. Hej jeg afholder en lille Give-away
    Håber du vil kigge forbi.

    -http://janelindenberg.blogspot.dk/2013/07/giveaway-no-1.html

    SvarSlet
  9. Hej Alma

    Først en rigtig, rigtig fed blog du har. Den er meget overskuelig med nogle fantastiske billeder!

    Jeg har prøvet din lemonade, og ELSKER den. Jeg er en rigtig lemonade-elsker, selvom den her er lidt anderledes er den 'perfekt'.


    Det ser helt vildt lækkert ud!

    Knus, Kath :0)
    // http://kathrineisabella.blogspot.dk/

    SvarSlet
  10. Tjener du penge på din blog?

    SvarSlet
  11. Er lige pt. på ferie, men vil helt sikkert prøve opskriften når jeg er hjemme igen :)

    //www.mesmerizedbyme.com

    SvarSlet
  12. Ser virkelig godt ud!

    http://innocentcherry.blogspot.dk

    SvarSlet
  13. Hej.

    Har lige et eller to spørgsmål..
    hvordan har du fået kanten væk rundt om dine billeder? jeg vil nemlig gøre det samme som dig som du gør med overskriften men der er sådan en Hvid kant rundt om mine billeder så det set lidt underligt ud når jeg gør det.. og så hvordan får du dine billeder til at være så store?

    og din blog er virkelig fed !

    - Thilde

    SvarSlet